سبد خرید
برای دسترسی به این بخش باید وارد حساب کاربری خود شوید.
مدیر کسب وبلاگ نشانه هایی برای تشخیص شخصیت افراد

نشانه هایی برای تشخیص شخصیت افراد

مدیر کسب
0
  • 23

نشانه های کوچکی که مردم بوسیله آنها شخصیت شما را قضاوت می کنند


یک مدیر کسب و کار یا یک کارشناس منابع انسانی همواره با افراد زیادی برخورد دارد و برای تعامل با دیگران یا استخدام افراد نیازمند آن است که بتواند نوع شخصیت مخاطب خود را تشخیص دهد.

هر چند این امر بطور قطعی امکان پذیر نیست ولی وجود نشانه های کوچکی که معرف شخصیت افراد است توسط دانشمندان اثبات شده، برخی از این موارد را با هم مرور می‌کنیم:


1.شیوه برخورد فرد با میز پذیرش و خدمه

چگونگی برخورد افراد با نیروهای میز پذیرش و پرسنل خدماتی یکی از شاخصهایی است که بطور مثال مصاحبه‌گران شغلی می‌توانند از بررسی آن برای ارزیابی متقاضیان استفاده کنند.

افراد ممکن است در برخورد با افراد مهم شرکت و مصاحبه‌کنندگان رفتار واقعی خود را بروز ندهند و نقش بازی کنند، ولی احتمالا در مقابل کارکنان دیگر سازمان که رتبه های پایین تری دارند رفتار بی تفاوت و یا حتی تحقیرآمیز داشته باشند.

کسانی که موقعیت و شغل دیگران را معیار احترام گذاشتن می‌دانند افراد قابل اعتمادی نیستند، مواردی مثل نهار کاری نیز ابزاری است که می‌توان از آن به منظور شناسایی و ارزیابی رفتار دیگران استفاده کرد.


2.دفعات مراجعه به گوشی موبایل
افرادی که در حین مکالمه با دیگران مرتب گوشی خود را برانداز می‌کنند حس عدم احترام، بی توجهی، کمبود مهارت گوش دادن و فقدان قدرت اراده را به مخاطب القا می‌کنند، بنابراین در یک جلسه کاری یا گفتگوی حضوری تنها در صورت ضرورت و با ارائه توضیح به مخاطب استفاده از موبایل مجاز است.


3.عادتها و تیک های عصبی
ناخن جویدن، دست کشیدن مکرر داخل موها یا روی صورت، دندان قروچه و ... عموما نشانه وجود حالت عصبی و ناآرامی هستند. تحقیقات دانشگاه میشیگان بیان می‌کند که این قبیل رفتارها از افراد کمال‌گرا نیز سر میزند و  زمانی که خسته و کسل یا مایوس هستند چنین عاداتی را بروز می‌دهند.


4.چقدر زمان می‌برد تا سوال بپرسید
بنظر می‌رسد افرادی که تنها در مورد خودشان صحبت می‌کنند عموما افرادی مغرور و پر سر و صدا هستند و کسانی که بیشتر سوال می‌کنند و در مورد خود کمتر صحبت می‌کنند انسانهایی آرام و متواضع تر هستند.
اشخاصی که قادر باشند توازنی منطقی میان این دو برقرار کنند، هم در زمینه مکالمه و هم گیرایی توانمندتر هستند.


5.نحوه دست دادن با دیگران
نه‌ تنها لباس، نگاه و حرکات چهره افراد، بلکه نحوه دست دادنشان هم می‌تواند شخصیت آنها را آشکار کند. بطور مثال افرادی که بسیار محکم دست می‌دهند متمایل به تسلط و فرماندهی و گاهی هم زورگویی هستند.
اگر کسی دست خود را خوب و کامل در دست شما قرار داد می‌تواند فردی مهربان، دلجو و یاری کننده باشد.
اگر کسی هنگام دست دادن شما را کمی به طرف خود می‌کشد احتمالا دوست دارد به همه کمک کند.
اگر فردی با هر دو دست با شما دست می‌دهد احتمالا شیفته‌ شما است.
کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند معمولا آرام و ضعیف و با احتیاط دست می‌دهند.
یا دست دادن محکم و قاطعانه نشانه‌ای از برونگرایی، کمتر خجالتی بودن و کمتر عصبی بودن است.


6.وقت شناسی
کسی که به قرارهای خود پایبند است و شما را در انتظار نمی‌گذارد، نشان می دهد که برای وقت شما و برای وقت خود ارزش قائل است. در عوض وقت نشناسی نیز می‌تواند نشانه‌ای از عدم احترام به دیگران تلقی شود.
نکته اینجاست که همیشه اینطور نیست و در مورد تاخیر دیگران نباید قضاوت عجولانه کرد، بلکه می‌بایست دلیل دیرکرد آنها را به‌سادگی پرسید و تجزیه و تحلیل کرد.


7.دستخط
عموما در مورد دستخط افراد و ارتباط آن با ویژگیهای شخصیتی برداشتهای نادرستی می‌شود. بطور مثال شایع است که می‌گویند مقدار فشار قلم روی کاغذ نشانی از میزان قاطعیت و سرسختی افراد، و میزان شلختگی یا نظم دستخط نشان شلختگی یا نظم درونی شخص است. تحقیقات صورت گرفته در این زمینه بسیار متناقض هستند. بنابراین توصیه شده نامه های خود را بصورت کامپیوتری تایپ کنید!


8.تماس چشمی
افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند حین حرف زدن خیلی راحت به چشمهای طرف مقابل نگاه می‌کنند، اما چشم دوختن مستمر به دیگران می‌تواند نوعی حس تهاجم را به مخاطب القا کند.
تماس چشمی ضعیف نیز می تواند نشان دهنده عدم اعتماد به نفس باشد.
بنابراین رعایت توازن در تماس چشمی بسیار مهم است، تحقیقات نشان داده اگر 60 درصد مکالمه همراه با تماس چشمی باشد توازن منطقی ایجاد شده و این قبیل افراد در نگاه دیگران صمیمی، و قابل اعتماد هستند.


سوال یا نظری دارید؟

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

پشتیبانی
راهنمای آنلاین

سوالات پر تکرار کاربران را اینجا پاسخ داده‌ایم:

فایلی خریداری کردم ولی قابل دانلود نیست

فایل خریداری شده خود را همواره می‌توانید در صفحه محصولات خریداری شده مشاهده و دانلود کنید.

اگر وجه از حساب شما کسر شده ولی فایل در این لیست اضافه نشده، خرید شما ناموفق بوده، لطفا از طریق صفحه تماس با ما پیگیری فرمائید.

فایلی که دانلود کرده ام مشکل دارد و باز نمی‌شود

فایل دانلودی از نوع فشرده (zip) است. ابتدا باید سند ورد آفیس را از فایل دریافتی استخراج و استفاده کنید. برای اینکار در ویندوز کافیست روی آن دابل کلیک و فایل ورد را گرفته و روی دسکتاپ بکشید و رها کنید. یا اگر نرم افزار winrar روی سیستم شما نصب است با استفاده از آن فایل را استخراج کنید.

فایل مشابه تصویر نمونه نیست و بهم ریخته است

۱. فرمها حتما باید با وردآفیس ویندوز (کامپیوتر و لپتاپ) باز شود و موبایل مناسب این کار نیست.
۲. فونتهای فارسی استاندارد را از اینجا دریافت و در ویندوز خود نصب کنید.

سوال یا مشکل من در لیست بالا نیست

اگر سوال یا مشکل دیگری دارید لطفا از طریق راههای ارتباطی صفحه تماس با ما که لینک آن در منوی بالای سایت قرار داده شده اقدام فرمائید.