سبد خرید
برای دسترسی به این بخش باید وارد حساب کاربری خود شوید.
مدیر کسب وبلاگ برای موفقیت بر این ترس ها غلبه کنید

برای موفقیت بر این ترس ها غلبه کنید

مدیر کسب
2
  • 17

برای موفقیت بر این ترس ها غلبه کنید


انسان در طول زندگی همواره با انواع مختلفی از ترس ها روبرو است که به طور مداوم در حال مقابله با آنهاست ؛ بخش از این مورد ترس هایی هستند که موانع جدی و بزرگی در راه موفق شدن ما ایجاد می کنند ، در این مطلب به پاره ای از آنها می پردازیم :

 
1. ترس از فقر

خیلی از افراد در "حالت بقا" گیر کرده‌اند. برای مثال یکی از دانشجویان من می‌گفت که شغلی دارم که اصلاً از آن احساس رضایت نمی‌کنم ولی کفاف خرج یک زندگی معمولی را می‌دهد ؛ می‌توانم شغل بیشتری داشته باشم اما می‌ترسم که اگر شغلم را عوض کنم بی پول شوم و نتوانم زندگی‌ام را اداره کنم.

این ترس در وجود بسیاری از ما نهفته است و به همین دلیل بیش از آنکه به فکر رشد کردن باشیم به فکر بقا هستیم. البته شرایط اقتصادی و کاروکسبی یک جامعه نیز روی شکل‌گیری این ترس در افراد تأثیر دارد اما در یک جامعه یکسان می‌بینیم که افرادی که این ترس را در خود از بین می‌برند در کار خود توفیق می‌یابند در صورتی که در همان جامعه افرادی به دلیل ترس از فقر در راه موفقیت خود مانع‌تراشی می‌کنند.

 

2. ترس از انتقاد

خیلی از ما از دنبال کردن رؤیاهای‌مان می‌ترسیم فقط و فقط به خاطر اینکه از آنچه دیگران ممکن است درباره ما فکر کنند یا بگویند می‌هراسیم. تصمیم گرفتن بر اساس گفته‌های دیگران کار خطرناکی است و ممکن است ما را همیشه در حسرت رسیدن به آرزوهای‌مان نگه دارد. باید به این مسئله فکر کنیم که زمانی که موفق شدیم همین افراد درباره ما چه خواهند گفت. 

 

3. ترس از شکست

نشانه بارز این ترس سؤالاتی هستند که با "اگر" شروع می‌شوند. اگر در میانه راه نقدینگی‌ام ته بکشد، چه کنم؟ اگر محصول یا خدمتم را کسی نخرد چه کنم؟ اگر توان پرداخت حقوق کارکنانم را نداشته باشم چه کنم؟ این سؤالات و سؤالات دیگری که همه با اگر شروع می‌شوند برخاسته از ترس ما از شکست خوردن هستند. در یادداشت‌های همین سایت، درباره شرکت‌های بزرگی که در تاریخچه خود بارها و بارها شکست خورده‌اند مطالبی را نوشته‌ام. شرکت‌هایی چون اپل و فدکس که امروزه رهبران صنعت خود هستند.

 

4. ترس از پیگیری

فردی که دنبال شغلی در بخش فروش یکی از شرکت‌های معتبر بود می‌گفت: منتظر نتیجه مصاحبه هستم. وقتی از او پرسیدم که آیا پیگیری کرده‌ای گفت: "نه. نمی‌خواهم اینطور به نظر برسد که محتاج این کار هستم. اگر موفق نشوم تقدیر من همین بوده است." 

این فرد ترس از پیگیری کردن دارد؛ ترسی که خیلی از ما نیز در رده‌های مختلف سازمان‌های‌مان داریم و باعث می‌شود کاری را خوب شروع کنیم اما در میانه راه آن را به حال خود رها کنیم. فراموش نکنیم که ما هستیم که سرنوشت خود را رقم می‌زنیم. 

 

5. ترس از موفقیت!

بله درست است ، یکی از ترس های بزرگ ما ترس از موفقیت است! به همین دلیل است که وقتی افراد موفقی را می‌بینیم که توانسته‌اند سازمانی را ایجاد کنند و روز به روز آن را گسترش دهند با خود می‌گوییم من هم می‌توانستم مثل آنها باشم پس چرا نباید برای من اتفاق بیفتد. یکی از دلایل این است که ما برای موفق شدن آموزش ندیده‌ایم و به همین دلیل در ناخودآگاه‌ از اینکه به سطح بالایی از موفقیت برسیم ، هراس داریم.

بنابراین برای رسیدن به موفقیت باید بتوانیم ابتدا خود را به عنوان یک فرد موفق تصور کنیم.


سوال یا نظری دارید؟

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

نظرات

  1. User Avatar
    عضو سایت
    • sinacard
    • 20 اردیبهشت 1395
    • 3
    مطلب خوبی بود...
    من خودم به کارآفرینی علاقه زیادی دارم...
    در حال حاضر دو شغله هستم. در یک سازمان دولتی به عنوان کارمند و در یک شرکت بازرگانی خصوصی بعنوان مدیر اداری مشغول به کار هستم.
    ولی راضی نیستم دوست داشتم کارآفرین باشم تا برا کسی کار کنم...
    آدم محتاط و منطقی هستم و کم ریسک می کنم...
    تا ببینم در آینده چی میشه...
    توکل به خدا...

    1. User Avatar
      عضو سایت
      • rezaazad12
      • 20 اردیبهشت 1395
      • 5
      سلام دوست عزیز ،
      برای شروع کردن هیچ وقت دیر نیست ، ولی مطالعه و تحقیق و بررسی و در نهایت ریسک ـ منطقی ـ برای کارآفرینی لازم است.
      موفق و شاد باشید

پشتیبانی
راهنمای آنلاین

سوالات پر تکرار کاربران را اینجا پاسخ داده‌ایم:

فایلی خریداری کردم ولی قابل دانلود نیست

فایل خریداری شده خود را همواره می‌توانید در صفحه محصولات خریداری شده مشاهده و دانلود کنید.

اگر وجه از حساب شما کسر شده ولی فایل در این لیست اضافه نشده، خرید شما ناموفق بوده، لطفا از طریق صفحه تماس با ما پیگیری فرمائید.

فایلی که دانلود کرده ام مشکل دارد و باز نمی‌شود

فایل دانلودی از نوع فشرده (zip) است. ابتدا باید سند ورد آفیس را از فایل دریافتی استخراج و استفاده کنید. برای اینکار در ویندوز کافیست روی آن دابل کلیک و فایل ورد را گرفته و روی دسکتاپ بکشید و رها کنید. یا اگر نرم افزار winrar روی سیستم شما نصب است با استفاده از آن فایل را استخراج کنید.

فایل مشابه تصویر نمونه نیست و بهم ریخته است

۱. فرمها حتما باید با وردآفیس ویندوز (کامپیوتر و لپتاپ) باز شود و موبایل مناسب این کار نیست.
۲. فونتهای فارسی استاندارد را از اینجا دریافت و در ویندوز خود نصب کنید.

سوال یا مشکل من در لیست بالا نیست

اگر سوال یا مشکل دیگری دارید لطفا از طریق راههای ارتباطی صفحه تماس با ما که لینک آن در منوی بالای سایت قرار داده شده اقدام فرمائید.